Årsrapport
Hvordan eksportere excel-fil fra checkin
Medlemsregistrering
Hvert år må lokallaget levere årsrapport. For alle lokallag som bruker lokal innkreving via checkin vil vi her se på hvilken informasjon som må med ved importering av medlemmer fra excel i årsrapporten.
Det er 7 bolker med informasjon som må med; Fornavn, Etternavn, Fødselsdato, Adresse, Postnummer, Poststed og betalt kontigent. Videre anbefaler LTU å ta med e-postadresse. Dere vil også få mulighet til mellomnavn, men foreløpig tilbyr ikke checkin denne kategoriseringen, så dette vil ikke være mulig.
Prosessen
Aller først klikker du på arrangementet inne på arrangementsiden på checkin. Deretter klikker du på ordrerapport som du finner oppe i verktøyslinjen ovenfor.
Videre klikker du på kolonner (helt til høyre i bilde ovenfor). Da vil du få opp en rullegardinmeny hvor det er mange forskjellige karakteristikker som kan endres på.
Her skal det først velges fornavn og etternavn (slik at det kommer i grå fargepalett). Navn kan da velges vekk ettersom det blir overflødig.
Hvis man blar lenger ned på menyen vil man komme til fødselsdato, adresse, postnummer og poststed. Disse skal velges på samme måte som ovenfor.
LTU anbefaler å beholde e-postadresse, mens man kan velge vekk telefon.
Til slutt er det bare å eksportere til excel, som ligger til høyre på verktøyslinjen for kolonner og bruke nevnte dokument som importdokument av medlemmer på innlevering av årsrapporten.